Saya mesti berjaya!

Semalam semasa tengah mengadap laptop sebelum tidur,
mak mengambil lambakan kain yang baru diangkat dari jemuran,
mak letak di sebelah saya dan lipat kain,
tiba-tiba mak cakap saya,
“hafiz, jangan lupa simpan duit ye, nanti nak masuk kolej, nak beli laptop baru ada duit nanti. Mak tak tahu lah nanti hafiz ngan hakim nak masuk balik sambung belajar, mak ada duit ke tidak nih.”,
sayu pula hati bila mak cakap macam itu huhu,
kemudian mak sambung cakap macam nih,
“mak ingat mak nak kuarkan duit EPF la nanti, takut nanti kang takde duit susah nanti”,
adeh, sayu hati saya bila dengar mama cakap camtu…
hurm, saya faham dan saya juga rasa sedih..
kami bukan keluarga yang senang, dan hutang kad kredit memang menjadi masalah,
tapi alhamdullillah rezeki tetap ada,
dan saya akan buktikan insyaAllah ada rezeki saya akan berjaya dalam MonaVie ini,
insyaAllah, rezeki Allah SWT ada di mana-mana sahaja,
yang penting usaha, ikthiar dan tawakal…

insyaAllah! saya akan berjaya!

About dune1989

I am human, live in Malaysia, happy as usual, thinking about the future, big ambition, never give up in my life
This entry was posted in My Anecdote. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

